مقاله سنگ

سنگ حکمی چیست ؟

سنگ حکمی

سنگ حکمی

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که دلیل این همه تنوع در سنگ های ساختمانی چیست.سنگ ها در ابتدا به شکل کوپ های عظیم به سنگبری آورده می شوند .این کوپ ها اشکال منظمی ندارند و به شکل های مختلفی دیده می شوند.قرار داد بر این است که سنگ ها در ضخامت 2 سانت و عرض 40 سانت برش داده شوند.

دلیل افزایش قیمت در سنگ حکمی

به دلیل کاربری و مصارف مختلف گاهی سنگ ها در ابعاد دیگر مانند فرشی های50*50، 60*60 ،80*80 و … بریده می شوند که این نوع برش ها باعث می شوند قسمت هایی از سنگ به دلیل ابعاد نا متعارف دیگر قابل مصرف نباشند از این رو قیمت سنگ های حکمی معمولا از برش های رایج کمی بالاتر هستند.در واقع افزایش میزان ضایعات و پرتی سنگ باعث افزایش قیمت آن می شود.

یکی از نوع برش هایی که معمولا از سایرین گرانتر است سنگ پله است. گفتیم سنگ ها در حالت عادی در قطر 2 سانت برش داده می شوند .قسمت راه پله به دلیل رفت و آمد بیشتر به مقاومت بالاتری نیاز دارد از این رو سنگ های پله در قطر 4 سانتی متر و البته فراوری ان نیز با بقیه سنگ های تفاوت دارد.

از دیگر مواردی که در قیمت سنگ های حکمی اثر گذار است این است که نوع یک برش خاص چه مقدار در بازار موجود است به عنوان مثال ممکن است کاشی 40*40 از سنگ گرانیت در بازار زیاد باشد در این صورت قیمت این برش بالا نخواهد رفت.

خلاصه کلام : 

نوع قیمت گذاری سنگ ها منر و معیار ثابتی ندارد . بر اساس سیاست ها و میزان خرجکرد یک سنگبری قیمت هر نوع برش می تواند متفاوت باشد .علاوه بر این جنس  ،کیفیت و نوع فراوری سنگ نیز بسیار در قیمت موثر است پس توصیه می شود برای خرید سنگ وقت لازم را ذاشته و به صورت حضوری از سنگ مورد نظرتان دیدن فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *