مقاله سنگ

مناسب ترین سنگ ها برای لابی

سنگ لابی کف

سنگ لابی

لابی به بخشی از ساختمان می باشد که فضای ورود و خروج افراد است . لابی ها معمولا دو بخش نگهبانی و نشیمن گاه دارند . در گذشته لابی تنها برای  هتل ها ، مراکز تجاری ، اداری و پزشکی به کار می رفتند.  به مرور زمان این بخش به بسیاری از ساختمان ها حتی ساختمان های مسکونی نیز اضافه شد.

از انجا که تعداد افراد زیادی (ساکنان خود مجتمع ، مهمان ها و …) از لابی تردد می کنند دو نکته در این باره اهمیت زیادی پیدا می کند یک استفاده از مصالح مقاوم در برابر سایش و شکستگی که استفاده از سنگ های با مقاومت بالا که می تواند راه خوبی برای حل این مساله باشد . دوم تامین زیبایی مکان که باز هم تنوع بالای سنگ های مرمریت ، مرمر و سنگ تراونیکس می تواند جوابگوی این خواسته باشند.

انتخاب سنگ برای لابی به دو قسمت تقسیم می شود که یکی انتخاب سنگ برای کف این مکان و دیگری انتخاب سنگ مورد نظر به عنوان سنگ دیوار لابی است که در ادامه درباره ی ویژگی های لازم برای هر بخش می پردازیم

سنگ مناسب برای کف لابی

در این بخش بهتر است از سنگ های خیلی تیره استفاده نشود  زیرا به جای لکه و … بر روی ان ها باقی می ماند. همچنین استفاده از سنگ های تیره باعث کوچک به نظر امدن این بخش می شود . سنگ های کف به خصوص در مکان های پر رفت و امد باید از نظر سایش و خراشیدگی دارای مقاومت بالایی داشته باشند .

با در نظر گرفتن این فاکتور ها در رنگ های کرم سنگ دهبید شایان ، سنگ مرمریت خوی  از میان رنگ های قهوه ای سنگ مرمریت مهکام ، سنگ مرمریت امپرادور دارک و مرمریت امپرادور لایت  بین سنگ های سفید  سنگ چینی ازنا و سنگ چینی الیگودرز پیشنهاد می شود .

استفاده از سنگ های معرق کاری شده نیز می تواند از گزینه های بسیار مطلوب برای این بخش باشد

سنگ های مناسب برای دیواره ها

این قسمت بر خلاف بخش قبلی نیاز به مقاومت بالایی ندارد و بیشتر میزان زیبایی سنگ مد نظر است . برای دیواره های این بخش بیشتر سنگ های اسلب (ابعاد بزرگ) و با طرح های بوک مچ و فورمچ ( طرح های قرینه) کاربرد دارد .  سنگ های مرمر و تراونیکس با رنگ های بسیار متنوع ، طرح های منحصر بفرد و همچنین قابلیت عبور و انعکاس نور از لایه های خود می توانند بهترین گزینه برای این مکان باشند.

اما در میان سنگ های مرمریت که قیمت مناسب تری دارند نیز گزینه های بسیار مناسبی برای سنگ دیوار لابی از جمله سنگ مرمریت بلک مارشال ، سنگ مرمریت مشکی نجف آباد و … می توان نام برد

در میان سنگ های چینی نیز سنگ چینی سیرجان با زمینه رنگ سفید و طرح های طلایی ، سنگ های چینی لایبید و سنگ چینی قروه می توانند کاربرد فراوانی داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *